Tagi

, , , , , , , ,

Siedząc w pracy często zajadamy przekąski – precelki, bułeczki, drożdżówki, batoniki i inne łakocie – często nie zdając sobie sprawy z tego, że mimo, iż szybko zaspokoimy swój głód i łakomstwo, nie jest to najlepszy wybór. Kiedyś do pracy zabierałam migdały (bo je uwielbiam!) lub jogurt z musli – teraz wpadł mi do głowy nowym pomysł! Dlaczego nie połączyć tego w jedną zdrową, sycącą przekąskę? Migdały zawierające nienasycone kwasy tłuszczowe, wapń, witaminę E i B2 oraz płatki owsiane źródło potasu, żelaza i cynku. Połączenie idealne na drugie śniadanie. Postanowiłam upiec ciasteczka owsiano-migdałowe – bez dodatku cukru. Co prawda niektórzy z moich domowników zajadają je z kremem czekoladowym lub orzechowym (nie popieram tego, ale też nie potępiam), ja wolę popijać je jogurtem naturalnym lub ciepłą herbatą.

Co jest potrzebne, żeby je zrobić?

  • szklanka płatków owsianych
  • szklanka otrębów pszennych
  • szklanka  mąki
  • 200 g migdałów (można dodać innych bakalii np. rodzynek)
  • jajko
  • szklanka mleka
  • pół kostki masła
  • 4 łyżki miodu
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżeczka proszku do pieczenia

Mąkę, otręby, płatki owsiane, posiekane migdały, cynamon i proszek do pieczenia wymieszać w większej misce. Piekarnik nagrzać do 200 stopni.
Masło i miód roztopić na patelni, przelać do osobnej miski, a następnie dodać mleko i jajko – dokładnie zmiksować lub wymieszać. Masę przelać do suchych składników i dokładnie wymieszać. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia formować ciasteczka i piec ok. 10-15 minut.

Miłego chrupania! Karla