Tagi

, , , ,

Jesień w pełni – widać ją nie tylko za naszymi oknami, ale także w sklepach i na targach. Kolorowe, jesienne warzywa i owoce kuszą swoim wyglądem i zapachem. Mnie skusiła piękna, dorodna dynia. Nigdy nie przyrządzałam żadnych dań z dyni – co najwyżej wyciągałam pestki i suszyłam, a potem wycinałam w wydrążonej dyni przerażające oczy i usta i wstawiałam do środka świeczkę na Halloween. Tym razem postanowiłam spróbować, jak smakuje i zrobiłam z niej jesienną, rozgrzewającą zupę z dodatkiem świeżego imbiru i czosnku. Pychotka!

Jak ją zrobić? Tak:

  • 3 skrzydełka
  • 2 marchewki
  • 1 korzeń pietruszki
  • 1 średniej wielkości por
  • liść laurowy
  • ziele angielskie
  • pieprz kolorowy w ziarnach
  • 2 kg dyni
  • 2,5 litra bulionu/rosołu drobiowego
  • 10 g imbiru
  • 2 ząbki czosnku
  • 3/4 szklanki śmietany
  • 2 łyżki mąki
  • łyżka słodkiej papryki
  • sól i pieprz do smaku

Przepis na bulion znajdziesz też tutaj. Zagotować w garnku ok. 3 l wody z 3 ziarnami ziela angielskiego, kilkoma ziarnami pieprzu kolorowego i dwoma liśćmi laurowymi. Po zagotowaniu wrzucić skrzydełka oraz pokrojone  w krążki por, marchew, pietruszkę, natkę oraz seler. Gotować ok. 25 min na wolnym ogniu.
Dynię obrać, usunąć pestki, miąższ pokroić w kostki dodać do bulionu. Gotować na małym ogniu ok. 35-40 minut. Wrzucić do zupy drobno posiekany imbir i czosnek. Z zupy wyciągnąć warzywa rosołowe i mięso -dynię z zupą zmiksować. Śmietanę wymieszać z mąką, tak by nie było grudek, do śmietan wlać chochlę gorącej zupy, dokładnie wymieszać i całość wlać do zupy, wymieszać i zagotować. Zupę doprawić papryką słodką, solą i pieprzem. Podawać z grzankami, groszkiem ptysiowym lub ciasteczkami do zup ( na które przepis wkrótce :)).Dyniowe przysmaki

Smacznego! Karla