Tagi

, , , ,

Jabłka – owoce bardzo popularne w naszym kraju, posiadające wiele odmian, ale często niedoceniane. Występują na całym świecie – mają różne kolory, smaki, konsystencję i aromat… a także różne zastosowanie w naszych kuchniach. Owoce jesieni – w sklepach i na targach jest ich mnóstwo. Które wybrać, które do jakiej potrawy są najlepsze? Czy są zdrowe? O tym wszystkim możecie przeczytać poniżej.
Odmiany deserowe jabłek – czyli słodkie i twarde z dużą ilością soku – głównie jada się na surowo. Ze względu na swoją twardość i powolne rozgotowywanie, używa się ich do różnych potraw, które wymagają twardych kawałków jabłka. Wśród nich możemy znaleźć m.in. lobo, golden, ligol, rubin. Jabłka kwaśne takie jak antonówka, reneta, papierówka idealnie nadają się na kompoty, dżemy i przetwory a także świetnie zastąpią ocet w wielu daniach. Jabłka stołowe – czyli odmiany pośrednie między jabłkami kwaśnymi i deserowymi – smakują świetnie zarówno jako dodatek do wielu dań mięsnych i sałatek.
A co z właściwościami zdrowotnymi jabłek? Otóż jabłka to bogate źródło witaminy C – bezcenna we wzmacnianiu odporności organizmu. Im kwaśniejsza odmiana jabłka tym więcej właśnie tej witaminy. Obierasz jabłka ze skórki? Nie rób tego więcej – to właśnie bezpośrednio pod skórką znajduje się najwięcej cennych składników! Co jeszcze takiego mają w sobie jabłka? Sporo żelaza i potasu – więc są świetnym regulatorem gospodarki wodnej naszego organizmu, a także zapobiegają anemii. A teraz dobra informacja dla pań – dzięki witaminie C zawartej w tych pysznych owocach z naszego organizmu zostają usuwane wolne rodniki, a co za tym idzie przeciwdziałają wiotczeniu skóry! Są świetnym elementem diet odchudzających – mają niewiele kalorii, a jednocześnie niesamowicie sycą!
Mówi się, że jabłka powinno się jeść dwa razy dziennie – jedno dla zdrowia, a drugie dla urody. Może warto spróbować? :)

Ja na pewno będę je chrupać! Karla

Pyszności z jabłek: Tarta z jabłkami, Pieczone jabłko z miodem i cynamonem

Źródła:

Reklamy