Tagi

, , ,

Jakiś czas temu (co zdarza mi się rzadko :)) włączyłam telewizor i akurat leciał program kulinarny Roberta Makłowicza – jednego z moich ulubionych kucharzy! Akurat był w kulinarnej podróży do Estonii i zaprezentował przepis na gotowane dzwonka szczupaka w sosie… polskim! Przepis znalazł w jakiejś starej estońskiej książce kucharskiej i ku mojemu zdziwieniu sos ten jest jednym z tradycyjnych polskich dodatków do ryby. Rybę zazwyczaj podaję z masłem, najlepiej czosnkowym lub ziołowym i cytryną. Nigdy nie słyszałam o sosie maślanym z dodatkiem cytryny i gotowanego jajka. Wertując polskie książki kucharskie rzeczywiście natknęłam się na przepisy na taki sos. Przepis bardzo mnie zaintrygował, a sposób w jaki Robert Makłowicz przygotował potrawę sprawił, że zapragnęłam go wypróbować :) Tutaj znajdziecie fragment programu oraz oryginalny przepis na gotowanego szczupaka na maśle. Ja przygotowałam gotowane dzwonka łososia w pysznym sosie jajecznym :) Było pyszne! Oto efekty:aaaaSkładniki i przygotowanie:

  • 500 g ryby1ryba
  • 4 jajka gotowane na twardo
  • włoszczyzna na rosół
  • liść laurowy, ziele angielskie, pieprz w ziarnach, sól i pieprz
  • szklanka białego wina
  • cytryna
  • koperek
  • 5 łyżek masła

W garnku przygotować rosół – do ok. 1 litra wody dodać warzyw, przyprawy, gałązkę koperku oraz dwa plastry cytryny, wlać szklankę wina. Zagotować, a następnie wrzucić dzwonka łososia i gotować na wolnym ogniu pod przykryciem przez 15 minut. Jajka pokroić w kostkę, koperek posiekać. Masło rozpuścić na patelni i podgrzać z jajkiem, koperkiem oraz sokiem z cytryny.
Ciepłą rybę polewać sosem :)

Smacznego! Karla