Tagi

, , , , , , , ,

Jako dziecko nie lubiłam ciast. Wiem, to dziwne. Nie miało dla mnie znaczenia czy ciasto jest orzechowe, czekoladowe, czy malinowe. Nie smakowało mi i już! Kiedy troszkę dorosłam zaczęłam zajadać ciasta z małą „zawartością” ciasta takie jak w-z, śmietanowce – generalnie ciasta z dużą ilością kremu. Do czasu, aż moja mam zaczęła eksperymentować z sernikami. Robiła ja przeróżne: na zimno z owocami, pieczone czekoladowe, klasyczne z rodzynkami lub brzoskwiniami… Sernik stał się moim ulubionym ciastem. Przedstawiam Wam przepis na sernik, który bezapelacyjnie podbił moje serce i podniebienie. Puszysty, delikatny z pyszną kokosową bezą i herbatnikowym spodem! Każdy kolejny kęs sprawia, że czuję się jak w niebie! :) Przepis na masę serową zaczerpnięty od Marty.

sernik1

Składniki i przygotowanie:

  • 1 kg sera na sernik
  • 5 żółtek
  • szklanka cukru
  • 3 łyżki śmietany
  • 3 łyżki oleju
  • 0,5 litra mleka
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego
  • 5 białek
  • 0,5 szklanki cukru
  • 10 dag wiórków kokosowych
  • opakowanie herbatników

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Pokruszyć herbatniki i równomiernie rozłożyć na blasze.
Ser, żółtka, olej, śmietanę, mleko, budyń oraz szklankę cukru dokładnie wymieszać, aby powstała gładka, rzadka masa. Wylać na pokruszone herbatniki. Piec w 180 stopniach przez 40 minut.
Przygotowujemy kokosową bezę: białka ubijamy, by powstała piana. Powoli dodajemy cukier i mieszamy. Masę wykładamy na podpieczony przez 40 minut sernik i całość podpiekamy przez kolejne 20 minut.

Puszystych chwil! Karla