Tagi

, , , , , , ,

Kiedy byłam dzieckiem uwielbiałam zajadać się wiórkami kokosowymi i zajadałam kawałki świeżego kokosa. Mama często piekła różne ciastka – ja za nimi nigdy nie przepadałam (o zgrozo!)… Ale kiedy nadchodził dzień, w który piekła kokosanki szalałam z radości. Kokosanki pożerałam tonami! :) Sam zapach wydobywający się z piekarnika doprowadzał mnie do szału. Jeszcze gorące brałam prosto z blachy i chrupałam… Chrupiąca skórka i delikatne, mocno kokosowe wnętrze… To jest to! Dziś przygotowałam kokosanki z przepisu mamy, ale został on troszkę zmodyfikowany :) Nadałam im owalny kształt i dodałam kawałki świeżego kokosa… Pycha….
Równie pyszne są mocno kokosowe ciasteczka owsiane!kokosanki1Składniki i przygotowanie:kokosanki2

  • 400 g cukru pudru
  • 5 białek
  • 200 g wiórków kokosowych
  • 100 g drobno pokrojonego świeżego kokosa
  • mleczko z jednego kokosa
  • 200 g bułki tartej

Białka intensywnie ubijać wraz z połową cukru pudru, co jakiś czas dodawać po trochu resztę cukru. Piana powinna być dosyć sztywna. Następnie powoli mieszać dodając bułkę tartą, wiórki kokosowe oraz kawałki kokosa. Mleczko kokosowe wlać do miseczki. Zamaczać w nim łyżkę do lodów i nabierać ciasto. Tak przygotowane kulki wykładać na wysmarowaną tłuszczem blachę. Piec w 180 stopniach przez ok. 20 minut (aż kokosanki będą rumiane).

Idealnie pasują do kawy i herbaty! Smacznego, Karla