Tagi

, , , , , , , , , , , , ,

Uwielbiam nietypowe połączenia smaków. Smak ostry i słodki idealnie się dopełniają tworząc wyjątkowe połączenie! Jedną z kuchni, która oferuje intensywne i interesujące zestawienia aromatów jest kuchnia tajska. Zainspirowana przepisami kuchni tajskiej, a także kierując się moją sympatią do mięsa drobiowego, curry i ananasa postanowiłam połączyć te smaki w całość. Tak właśnie powstał kurczak po tajsku w mojej wersji – nietypowa kompozycja smaków zadowoli nawet najbardziej wybredne podniebienia. Pikantność curry została złagodzona słodkim i soczystym ananasem i delikatnym mlekiem kokosowym… kurczak3

Składniki i przygotowanie:kurczak1

  • 500 g piersi z kurczaka
  • 1 cebula
  • 4-5 łyżek tajskiej pasty curry (ja użyłam żółtej)
  • 400 ml mleka kokosowego
  • 1 świeży ananas obrany i pokrojony
  • świeża kolendra i natka pietruszki do posypania

Piersi z kurczaka pokroić w kostkę, podsmażyć w woku lub głębokim rondlu. Dodać pokrojoną w piórka cebulę i podsmażyć. Następnie całość podsmażyć z pastą curry. Wlać mleko kokosowe, całość zagotować. Dodać ananasa, zagotować, by ananas zmiękł. Podawać z ryżem i świeżą kolendrą lub natką pietruszki.

Smacznego! Karla

