Tagi

, , , , , , , , , ,

Owoce morza to jeden z moich ulubionych przysmaków. Najczęściej przygotowuję krewetki lub mieszankę owoców morza. Ostatnio będąc w sklepie coś mnie podkusiło i sięgnęłam po kalmary. Z wielkim apetytem oraz lekkimi obawami (co z tego wyjdzie!) wróciłam do domu i zaczęłam wymyślać nowy przepis. Ostatecznie postawiłam na klasyczny sos z pomidorów, bazylii, odrobiny czosnku i białego wina… Efekty oceńcie sami :)

kalamry

Składniki i przygotowanie:

  • 500 g mrożonych kalmarów
  • 2 pomidory
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 łyżki posiekanych liści bazylii
  • 1/2 szklanki wytrawnego białego wina
  • łyżka mąki
  • 2 łyżki oleju
  • sól i pieprz do smaku

Kalmary rozmrozić, odsączyć z wody. Cebulę pokroić w piórka, a następnie razem z kalmarami wrzucić na rozgrzany olej. Smażyć na średnim ogniu ok. 10 minut od czasu do czasu mieszając, by składniki nie przywarły do patelni. Dodać pokrojonego w drobną kostkę pomidora, wymieszać i smażyć jeszcze 5 minut. Następnie dodać posiekany czosnek i bazylię oraz łyżkę mąki, całość zasmażać ok. minuty cały czas mieszając, następnie wlać wino, wymieszać i zagotować. Podawać ze świeżym pieczywem lub grzankami.

Smacznego! Karla

