Tagi

, , , , , , , , , , , ,

Na dworze coraz cieplej, świat zaczyna się zielenić. Wraz z wiosną przychodzi ochota na dania pełne warzyw, pachnących i świeżych. Dlatego w mojej kuchni również zapanowała zieleń i świeżość! Często przygotowuję dania, których próbowałam w knajpkach i restauracjach. Tym razem padło na spaghetti z kurczakiem, pachnące świeżą bazylią, czosnkiem oraz zielonymi warzywami, które kiedyś miałam okazję zamówić tutaj. Połączenie pełnoziarnistego makaronu z delikatną piersią kurczaka, ziołami, czosnkiem, brokułem, cukinią i porem sprawia, że danie jest lekkie, zdrowe i smakowite – idealne na wiosenny obiad!

spaghetti.male

Składniki i przygotowanie (dla 4 osób):

  • 2 piersi z kurczaka
  • 1 świeży brokuł
  • 2 małe cukinie
  • 1 por
  • 5 łyżek śmietany
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 3 łyżki mąki
  • 3 łyżki posiekanej bazylii
  • 3 ząbki czosnku
  • łyżeczka cukru
  • pieprz i sól do smaku

Piersi z kurczaka pokroić w kostkę, przyprawić solą i pieprzem, obtoczyć w mące. Na patelni rozgrzać 2 łyżki oleju i podsmażyć mięso ze wszystkich stron. Brokuł podzielić na różyczki, wymyć i gotować we wrzącej wodzie przez ok. 7 minut, następnie odcedzić. Cukinię pokroić w plastry, dodać do mięsa i smażyć ok. 5 minut. Do mięsa dodać śmietanę, jogurt, czosnek, bazylię oraz 1/3 szklanki wody, dokładnie wymieszać i zagotować. Por pokroić w krążki, opłukać, dodać do sosu razem z brokułem. Podawać z ulubionym makaronem.

Smacznego! Karla

