Tagi

, , , , , , , , ,

Ostatni weekend spędziłam na wsi. Bezchmurne niebo, żar lejący się z nieba, świeże warzywa i zioła prosto z grządki, owoce zrywane prosto z krzaczka. Podjadając takie smakołyki naszła mnie ochota na ciasto z owocami – pozbawiona miksera stanęłam przed niemałym wyzwaniem. Uzbrojona w trzepaczkę i drewnianą łyżkę rozpoczęłam przygotowanie ciasta. Kiedy ja walczyłam z cukrem, jajkami i masłem, mój mężczyzna został wysłany po czarne porzeczki i słodki agrest. Wspólnymi siłami stworzyliśmy pyszny placek w zaledwie 40 minut :) Zjedzenie go w cieniu starej lipy – bezcenne…
Szukasz przepisu na szybkie słodkości z owocami? Spróbuj także babeczek z malinami i miętą!ciasto1Składniki i przygotowanie:

  • kostka margarynyciasto2
  • szklanka cukru
  • 4 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 500 g owoców (agrest i czarne porzeczki)

Na kruszonkę:

  • 50 g cukru
  • 50 g masła
  • 100 g mąki

Margarynę roztopić w rondelku, zestawić z ognia i lekko ostudzić.
W międzyczasie do miski wbić jajka i wsypać cukier – całość ubijać, aż powstanie gładka masa. Następnie dodać mąkę i proszek do pieczenia, dokładnie wymieszać. ciasto3Dodać ostudzoną margarynę, mieszać tak długo, aż masa będzie jednolita.
Blachę wysmarować tłuszczem i obsypać bułką tartą. Część ciasta wylać na blachę, ułożyć owoce i zalać drugą częścią ciasta. Na wierzchu posypać kruszonką zagniecioną z cukru, masła i mąki.
Ciasto piec ok. 25-30 minut w 180 stopniach.

Smacznego!  Karla