Tagi

, , , , , , , ,

Zupa pomidorowa – nigdy za nią nie przepadałam. Kojarzyła mi się z rosołem zabarwionym przecierem pomidorowym. Zrywając pomidory z grządki mojej babci wpadł mi do głowy pewien pomysł: dlaczego nie ugotować zupy pomidorowej ze świeżych pomidorów? Do tego odrobina bazylii, czosnku i kawałki mięsa… Mmmm…pomidorowaSkładniki i przygotowanie:

  • 300 g mięsa (ja użyłam schabu, ale równie dobrze mogą to być piersi z kurczaka)
  • 3 duże pomidory
  • 2 marchewki
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1,5 łyżeczki przecieru pomidorowego
  • pęczek świeżej bazylii lub 1,5 łyżeczki bazylii suszonej
  • gałązka lubczyku
  • gałązka kopru
  • ziele angielskie, liść laurowy
  • łyżeczka cukru
  • sól i pieprz do smaku

Do garnka wlać 2,5 litra wody, włożyć mięso, ziele angielskie i liść laurowy, zagotować. Następnie dodać obraną i pokrojoną marchew oraz lubczyk i koper. Gotować bez przykrycia ok. 20 minut na wolnym ogniu.
W międzyczasie pokroić pomidory i cebulę w drobną kostkę. Po 20 minutach z zupy wyciągnąć mięso, dodać pomidory i gotować bez przykrycia ok. 30 minut (do czasu aż zupa nabierze gęstej konsystencji, a pomidory się rozgotują). Cebulę podsmażyć na łyżce masła, dodać do zupy. Przecier pomidorowy, pokrojone mięso, posiekany czosnek i bazylię wrzucić do garnka, doprawić solą, pieprzem i cukrem, zagotować.

Smaczengo, Karla