Tagi

, , , , , , , ,

W Piekarach Śląskich ciężko jest znaleźć miejsce, w którym można zjeść smaczny obiad lub wyjść na spotkanie ze znajomymi. Powody są dwa: pierwszy jest taki, że restauracji i knajp jest mało. Drugi to smutna prawda, że jeśli już znajdziesz jakiś lokal to na pewno nie zjesz w nim nic smacznego…red2

Ku mojemu zdziwieniu w moim mieście otwarto nowy lokal, którego sam wystrój zachęcił mnie do spróbowania serwowanych dań. W restauracji Red rozsiadłam się wygodnie na czerwonej kanapie i przejrzałam menu, w którym moją uwagę przykuła pizza Toscania z parmezanem, szynką, suszonymi pomidorami i rukolą – wszakże to składniki, których rodowity Piekarzanin nie uświadczy w żadnej miejskiej pizzerii! Do stolika podeszła sympatyczna kelnerka, która z uśmiechem przyjęła zamówienie. W tempie błyskawicznym przyniosła zamówione red1piwo, pizza została podana jakieś 15 minut temu. Ciasto na pizzę spełniło moje oczekiwania w 100% (a jeśli chodzi o pizzę to ciężko sprostać moim wymaganiom) – cienkie, lekko chrupiące, nie „zapychające”. Ilość dodatków dobrze wyważona – pizza nie ugina się pod ciężarem sera, nie ocieka tłuszczem z suszonych pomidorów, rukolą jest świeża, parmezan wyśmienity! Czego chcieć więcej?

Zadowolona i najedzona postanowiłam odwiedzić to miejsce ponownie. Również kolejne wizyty mnie nie zawiodłred3y, a nawet sprawiły, ze stałam się tam częstym gościem. Udało mi się spróbować kilku innych pizz m.in. z tuńczykiem i papryką jalapeno (kompozycja własna :)), diavolo oraz tono. Uwielbiam sycące i aromatyczne burrito podawane z sosem czosnkowym i domową surówką, pyszne sałatki – grecką i z miodowym kurczakiem – podane w nietypowy sposób w chrupiącej miseczce z ciasta do pizzy. W menu znajdziemy również słodkie i pikantne naleśniki, apetyczne grillowane quesadillas lub placek po węgiersku…

Niestety do tej pory nie udało mi się spróbować wszystkich dań w Redzie. Ale to tylko dlatego, że po prostu niektóre z dań tak przypadły mi do gustu, ze nie mogę ich sobie odmówić.

red4
Każda wizyta w tej restauracji wiąże się z bardzo miłą i szybką obsługą, smacznym jedzeniem i miłą atmosferą. Wystrój jest schludny i przytulny (dodam, że przy każdej okazji w lokalu pojawiają się odpowiednie ozdoby np. na Walentynki serduszka, Halloween dynie, a na Wielkanoc jajeczka). Dodatkowym plusem jest stosunkowo niska cena dań. Serwowane dania są smaczne i dobrej jakości. Na pewno nie jest to wykwintna restauracja, ale idealnie nadaje się na miły obiad lub wieczorne wyjście ze znajomymi.