Tagi

, , , , , , , , , ,

Sobotnie śniadania z mężem to dla mnie ważne chwile. Dlatego zawsze przygotowujemy coś wyjątkowego. Czasami są to przepyszne tosty na mleku, innym razem jajka zapiekane z dodatkami, a jeszcze innym razem delikatna sałatka.
Dziś zajadamy się sałatką z awokado, pomidorami i mozzarellą z dodatkiem czarnych oliwek, parmezanu i świeżej rukoli. Całość została polana oliwą z oliwek, sokiem z cytryny oraz solą i pieprzem.
Takie śniadanie jest pełne witamin, białka i zdrowych tłuszczy, które dodadzą nam energii na cały sobotni poranek!

Składniki i przygotowanie (dla 2 osób):

  • 2 pomidory
  • 1 średnio miękkie awokado
  • 150g sera mozzarella
  • garść rukoli
  • kilka czarnych oliwek
  • kawałek parmezanu (ilość wedle preferencji)
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • sól i pieprz do smaku

Pomidory i mozzarellę pokroić w plastry. Awokado obrać ze skóry, pozbyć się pestki i pokroić w mniej więcej równe plastry. Na talerzu przekładamy na przemian plaster pomidora, sera i awokado. Całość posypać rukolą i czarnymi oliwkami.
W małej miseczce wymieszać oliwę, sok z cytryny i przyprawy. Sałatkę polać dressingiem. Na wierz zetrzeć parmezan.
Podawać z ulubionym, świeżym pieczywem.

Smacznego! Karla

Advertisements