Tagi

, , , , , , , , , , , ,

Zima za pasem, a i w pasie zaczyna robić się… nieco ciaśniej. Dlatego w chłodniejsze dnia warto pomyśleć o swojej sylwetce i przygotowywać zdrowe obiady. Dziś proponuję rybę gotowaną na parze, delikatnie przyprawioną z sosem cytrynowo-pietruszkowym w towarzystwie gotowanych warzyw.ryba1

Składniki i przygotowanie (dla 2 osób):

  • RYBA:
  • 300 g filetów z ryby morskiej (u mnie była Panga)
  • łyżeczka suszonego czosnku niedźwiedziego
  • duża szczypta soli i pieprz (wedle uznania)
  • SOS:
  • 150 g jogurtu naturalnego
  • starta skórka z jednej cytryny
  • łyżka posiekanej natki pietruszki
  • sól i pieprz do smaku
  • szczypta cukru (jeśli ktoś nie boi się odrobiny kalorii :))

Rybę włożyć do miski, przyprawić solą, pieprzem i czosnkiem niedźwiedzim. Odstawić na 15-20 minut.
Do małej miseczki wyłożyć jogurt, dodać cytrynę, pietruszkę, sól, pieprz i cukier. Dokładnie wymieszać i odstawić do lodówki.
W tym czasie do dużego garnka wlać wody (tyle, by po włożeniu do garnka sitka do gotowania na parze nie zalało się ono). Kiedy woda się zagotuje wkładamy sitko i układamy na nim rybę. Garnek przykrywamy pokrywką i gotujemy rybę ok 10-15 minut (w zależności od grubości filetów).
Rybę podawać z wcześniej przygotowanym sosem cytrynowym i ulubionymi warzywami.

Smacznego! Karla

Reklamy